SCOUTS

5180a602-ce49-49e6-b902-efbf3c8596ce.png

KAPOENEN

Knipsel.JPG

Hoi piepeloi, wij zijn de Kapoenen!

Wij zijn 6 tot 8 jaar. Hier in de scouts ontdekken we al spelend wat het is om scout te zijn. Spelen en fantasie staan centraal in onze leefwereld. Iedere zaterdag spelen wij in de scouts de tofste spelletjes die onze leiding zo gevarieerd mogelijk probeert te houden, zo kunnen we ons ongeremd uitleven. Het is de perfecte manier om leeftijdsgenootjes te leren kennen in de scouts. Met de Kapoenen gaan wij ook ieder jaar op weekend en gedurende 5 dagen op kamp, dit gaat voor ons nog door in een gebouw. Het is gegarandeerd het hoogtepunt van het scoutsjaar.

Kapoenen

WEKAB

Takteken_(zee)kabouters-welpen_hr_rgb.jpg

Halloooo, hier de Wekab!

Wij zijn 9 tot 11 jaar. De Wekab is de 2e tak en heeft 3 jaren. Wij zijn een grote bende en spelen samen tal van spelletjes (grote, kleine, in team, individueel…). In de Wekab zijn we niet bang van modder of verf. We ravotten graag en genieten van spelen in de buitenlucht. Wij durven letterlijk alles! In februari gaan we op wekabweekend waar we de leukste avonturen beleven. Als kers op de taart trekken we dan in de zomervakantie op kamp dat boordevol unieke ervaring zit. Kortom: iedereen is welkom in de Wekab om samen de allerleukste, coolste, zotste, tofste scoutsnamiddagen te beleven.

Wekab

JOJO'S

Takteken_jonggidsen-jongverkenners-scheepsmakkers_hr_rgb web 2020.jpg

Goedendaaaaag, wij zijn de Jojo's!

Wij zijn 12 tot 14 jaar en de middelste tak hier in de scouts. We krijgen voor het eerst meer verantwoordelijkheid van onze leiding om zelfstandig onze plan te trekken. Aangezien wij hier met 3 leeftijden samenzitten wordt verwacht dat de derdejaars de jongere mee op sleeptouw nemen. Zo leren we doorheen het jaar sjorren om op ons eerste tentenkamp zelf alles te maken, supercool! Natuurlijk spelen we ook nog steeds de zotste spelletjes iedere zaterdagnamiddag. Vanaf de jojo's worden we écht een hechte vriendengroep, maten voor het leven! Het moment in de Jojo's waar iedere scout naar uitkijkt is de totemisatie op het einde van het derde jaar: de naam van een dier waarvan de eigenschappen perfect bij jezelf passen. Iets om terecht trots op te zijn!

Jojo's

GIVERS

Givers
Takteken_(zee)gidsen-verkenners_hr_rgb web2020.jpg

YowYowYooooooooooww de Givers hier!

Wij zijn 15 tot 16 jaar.
De spelletjes die wij hier spelen zijn soms out of the box.
Be prepared! Dit wil niet zeggen dat we geen harde pleinspelen of een groot spel meer spelen, hier genieten wij nog steeds met volle teugen van .

Bij de Givers moet er soms ook wel wat gewerkt worden zoals bv ’s avonds iets verkopen op de kerstmarkt om wat extra geld te hebben voor op kamp. Dit geldt als een kleine voorbereiding op de Jin. Wij gaan ook op weekend en in de zomer op tentenkamp. Het kamp is altijd om naar uit te kijken en misschien wel nog iets specialer voor de tweedejaars dan krijgen zij namelijk hun adjectief (voortotem).

JIN

Jin
Takteken_jins-loodsen_hr_rgb web2020.jpg

Yeeeeetzzz, wij zijn de Jin!

JIN = Jij en Ik, een Noodzaak. Wij zijn 17 en 18 jaar en vertoeven het allerliefst op zaterdagnamiddag in de scouts. In de Jin is er een leefweek. Het is de bedoeling dat we een week in de scouts leven, maar ook naar school gaan. Dit is zaaaalig. Uiteraard kijken wij ook uit naar de 2 allerbeste kampen uit ons leven: 14 dagen BUITENLANDS KAMP!! Het is de bedoeling dat we allerlei evenementen organiseren (Kaffee VTT, kelderfeest,…)  of zaken verkopen om onze jinkas te spijzen, zodat onze reis niet gigantisch duur wordt. Soit, tis de max!!! Ciaokessss